HASTA REFAKATÇİLERİNE/ZİYARETÇİLERE YÖNELİK KURALLAR
29 Haziran 2022

  Özellikli hasta gruplarının refakatçileri özellik grubuna göre ve hastanın doktorunun öngördüğü kurallar çerçevesinde refakat eder. (özellikli hasta grubu; olanlar, engelli hastalar, çocuk hastalar, ve mahkûm hastalar v.b).Bu tür  hastalarda hijyen kurallarına azami derecede dikkat etmeli,koruyucu ekipmanlarını kullanmalıdır. 

Mahkum hastalarda refakatçi kabul edilmez.

Cezaevi hastaları güvenlik güçleri eşliğinde tetkik ve tedavileri güvenlik güçleri refakatinde özel olarak hazırlanmış mahkum kliniğinde yapılmaktadır.

Çocuk hastaların tedavileri pedodonti kliniğinde vasisi refakatinde hasta yakınına ayrılmış oturma alanında refakat edebilmektedirler.

Engelli hastalar engel durumuna uygun hekimin uygun bulduğu sayıda refakatçi ile tedavileri yapılmaktadır.

        Polikliniklerde hastanın talep etmesi ve/veya kabul etmesi durumunda sadece 1 kişi hata yakını için ayrılmış oturma alanında bekleyerek hastaya refakatine hekim onayı ile refakat edebilmektedirler. Birden fazla refakatçi kesinlikle kabul edilmez.

HASTANIN SAĞLIK HİZMETİ ALIRKEN UYMASI GEREKEN KURALLAR

A) Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinci ile hareket etmelidir.             
B)Şikayetlerini, daha önce geçirdiği hastalıkları,gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri , eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığı ile ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak vermelidir.
C)Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelmeli ve tedavisinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunmalıdır.                                     
D)Randevu saat ve tarihine uyar ve değişiklikleri ilgililere bildirmelidir.                                                                                                           
E)İlgili mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı göstermelidir.
F)Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmamalıdır.
G)Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta iletişim birimine başvurur.
H)Kronik bir hastalığı (Kalp,Şeker,Tansiyon) Bulaşıcı bir hastalığı  (Hepatit B,Hepatit C,Aids vb.), düzenli olarak kullanması gereken ilacı bulunan (Tansiyon ilacı,Şeker ilacı,Kan sulandırıcı ilacı vb.) Hastalar ve Hamileler ve hamilelik şüpheli olanlar ; doktorunu bu konuda bilgilendirmelidir.

  • Lütfen randevu saatinizden 30 dakika önce poliklinikte olunuz ve geldiğinizde poliklinik sekreterine bilgi vermeyi unutmayınız !
  • Hasta kimlik doğrulamasının etkin bir şekilde yapılabilmesi için poliklinik sekreterine kimlik belgenizi göstererek yardımcı olunuz!
  • Poliklinikte içeride hasta varken içeri girmeyiniz.
  • Ziyaretiniz/refakatiniz süresince diğer hastaları rahatsız etmemeli, hasta mahrmiyetine saygı göstermelisiniz.
  • Merkezimiz dahilinde tütün ve alkollü madde kullanmayınız
  • Sadece merkezimize ait sağlık bakanlığı personeli yaka kartı olan personelden yardım ve destek alınız.
  • Görevlilerin ikaz ve önerilerine uyunuz.
  • Merkezimiz içerisinde mutlaka maske kullanınız .
  • Koridorlarda ve kliniklerde bulunan el dezenfektanı ürünleri ile veya kişisel temizlik alanlarında el temizlik ürünleri ile el hijyeninizi sağlayabilirsiniz.

ŞİKAYET/ DİLEK VE ÖNERİLERİNİZ İÇİN:

Dilek ve Şikayet Kutularını, Hasta Hakları Birimini ve http://sokeadsm.saglik.gov.tr/web adresimizi kullanabilirsiniz.